پایگاه علمی مهندسی معماری دریایی


سیستم روانکاری هوایی

زمانی که شرکت میتسوبیشی با طرح سیستم روانکاری حرکت کشتی به کمک هوا به میدان آمد، این فقط یکی از چندین روش ذخیره انرژی برای کشتی‌ها بود. سیستم روانکاری هوایی میتسوبیشی (MALS) یا همان Mitsubishi Air Lubrication System اولین سیستمی است که به کمک جریان هوا، سبب ذخیره‌ی انرژی و کاهش تولید آلاینده‌ها برای کشتی می‌شود.

 


ادامه مطلب
نویسنده: مهندس محمد حسین تورانی ׀ برچسب:سیستم , روانکاری , هوایی, ׀ <-PostCategory-> ׀

چگونه یک کشتی طراحی کنم؟ قسمت6


ادامه مطلب
نویسنده: مهندس محمد حسین تورانی ׀ برچسب:طراحی ,کشتی , ׀ <-PostCategory-> ׀

چگونه یک کشتی طراحی کنم ؟ قسمت 5


ادامه مطلب
نویسنده: مهندس محمد حسین تورانی ׀ برچسب:طراحی ,کشتی , ׀ <-PostCategory-> ׀

چگونه یک کشتی طراحی کنم ؟ قسمت 3 و 4


ادامه مطلب
نویسنده: مهندس محمد حسین تورانی ׀ برچسب:طراحی ,کشتی , ׀ <-PostCategory-> ׀

چگونه یک کشتی طراحی کنم ؟ قسمت 2


ادامه مطلب
نویسنده: مهندس محمد حسین تورانی ׀ برچسب:طراحی ,کشتی , ׀ <-PostCategory-> ׀


ادامه مطلب
نویسنده: مهندس محمد حسین تورانی ׀ برچسب:طراحی ,کشتی , ׀ <-PostCategory-> ׀

بر اساس اهداف آموزشی پایگاه مهندسی معماری دریایی تصمیم بر آن شد تا مجموعه مطالبی تحت عنوان "چگونه یک کشتی طراحی کنم؟" به صورت 29 پست مطلب، در سایت قرار بگیرد تا دانشجویان، دانش آموزان و سایر افرادی که علاقه دارند نسبت به روند طراحی شناورها اطلاعاتی مختصر داشته باشند، به راحتی به خواسته‌ی خود برسند. ذکر چند نکته ضروری است :

  • اطلاعات ارائه شده در این مجموعه، صرفاً جهت آشنایی با روند طراحی یک کشتی است، در نتیجه حجم زیادی از مطالب، به جهت عدم نیاز کاربران، حذف گردیده است.
  • عبارات عنوان شده در این مجموعه، مطابق با اصطلاحات دقیق علمی در این حرفه است.
  • مرجع اصلی این مجموعه، "کتاب جامع مهندسی معماری دریایی" است که از طریق کتابخانه سایت، می‌توانید دریافت کنید.
  • هرگونه سوال پیرامون این مجموعه را در همان پست مطرح بفرمایید.
  • این مجموعه 29 قسمتی، از طریق منوی کنار سایت و بخش "طراحی کشتی " نیز قابل مشاهده خواهد بود.

 

چگونه یک کشتی طراحی کنم؟ قسمت1

چگونه یک کشتی طراحی کنم؟ قسمت2

چگونه یک کشتی طراحی کنم؟ قسمت 3 و 4

چگونه یک کشتی طراحی کنم؟ قسمت5

چگونه یک کشتی طراحی کنم؟ قسمت6

.

.

ادامه دارد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نویسنده: مهندس محمد حسین تورانی ׀ برچسب:طراحی ,کشتی , ׀ <-PostCategory-> ׀

سایت‌های شناسایی به دلیل وجود میدان مغناطیسی در اطراف زیردریایی‌ها قادر به تشخیص آن‌ها از فواصل دورتر می‌باشند اما عامل محدود کننده سیستم‌های شناسایی در زیر دریا معمولاً فقط نویزهای سنسورها نیست و وجود دیگر اثرات مغناطیسی در اقیانوس‌ها از جمله نویزهای گرمایی، سازه‌های اقیانوسی که توسط بشر ساخته شده‌اند، موج‌های سطح اقیانوس و اثرات ژئومگنتیک، آن‌ها دچار اختلالات زیادی می‌گردند.


ادامه مطلب
نویسنده: مهندس محمد حسین تورانی ׀ برچسب:مدل سازی ,سایتهای مغناطیسی , شناسایی زیر دریا , ׀ <-PostCategory-> ׀

CopyRight@ 2012 , www.keshti.org , All Rights Reserved
استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع ممنوع می باشد . |
مهندس محمد حسین تورانی