پایگاه علمی مهندسی معماری دریایی

پایگاه علمی مهندسی معماری دریایی


استقرار نیروهای نظامی در کشتی های تجاری مجاز بود، كسی خبر نداشت!!

 

تصوير سرباز

مدیرعامل شركت ملی نفتكش از تصمیم سازمان بین المللی دریانوردی( IMO ) خبر داد که به موجب آن کشورها می توانند به منظور مقابله با حملات دزدان دریایی از نیروهای نظامی در كشتی های تجاری تحت پرچم خود استفاده کنند.
مهندس "محمد سوری" در گفتگو با مانا افزود: این تصمیمIMO از دو سال پیش به سازمان بنادركشورهای عضو اعلام شده است اما جای تاسف است كه ما از دو سال پیش اجازه استفاده از نیروهای نظامی بر روی كشتی های خود را داشته ایم اما از این حق محروم بوده ایم.
وی با بیان اینكه سازمان بین المللی دریانوردی
قوانین خود را از طریق اعضا كه نمایندگان سازمان بنادر كشورها هستند اعلام می‌كند گفت:سازمان بنادر و دریانوردی كشورهای عضو IMO بایداز قوانین مطلع باشند و آنها را به شركت های كشتیرانی خود اعلام کنند .
سوری با اشاره به عدم آگاهی شركت ملی نفتكش درخصوص مجاز بودن استفاده از نیروهای نظامی بر روی كشتیهای تجاری گفت:من از این تصمیم در دیداری که با دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی داشتم مطلع شدم.
رییس هیات مدیره شركت ملی نفتكش با انتقاد از خونسردی سازمان بنادرو دریانوردی در اجرای این تصمیم IMO افزود: :با توجه به نزدیكی ایران به محدوده فعالیت و قلمرو دزدان دریایی سومالی ، حملات صورت گرفته به كشتی های تجاری و صیادی كشور و همچنین آسیبهایی كه از ناحیه این حملات و ربوده شدن ها به ناوگان حمل و نقل دریایی كشور وارده شده است؛انتظار می رفت ما اولین كشوری باشیم كه این تصمیم IMO را اجرا می كنیم.
وی تاكید كرد:سازمان بنادر و دریانوردی می بایست هرچه زودتر مجوز استفاده از نیروهای نظامی در کشتی های تجاری را به منظور مقابله با دزدان دریایی صادر کند.
سوری گفت: پس از اعلام این سازمان ، استقرار نیروهای نظامی در کشتی های تجاری تحت پرچم ایران مجاز خواهد بود.
رییس هیات مدیره شركت ملی نفتكش با اشاره به اجرای این تصمیم IMO در تعدادی ازکشورها ،در خصوص کشتی هایی که از پرچم مصلحتی استفاده می كنند گفت:دراین ارتباط در حال مذاکره با کشورهای دارای پرچم آزاد هستیم تا موافقت آنها را نیز نسبت به صدور مجوز استفاده از نیروهای نظامی در این کشتی ها جلب کنیم.


نویسنده: مهندس محمد حسین تورانی ׀ برچسب: نیروی نظامی , در کشتی, ׀ <-PostCategory-> ׀

CopyRight@ 2012 , www.keshti.org , All Rights Reserved
استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع ممنوع می باشد . |
مهندس محمد حسین تورانی