پایگاه علمی مهندسی معماری دریایی

پایگاه علمی مهندسی معماری دریایی


پارک هوایی
 Sands Sky Park
 

 

 

Sands Sky Park يكي از شگفتي هاي مهندسي دنیا می باشد . اين شاهكار ساختماني منحصر به فرد براساس طرح روياگونه ي معماري بنام Moshe Safdie بصورت شناور بر بالاي سه برج هتل 55 طبقه Marina Bay Sands سنگاپور در ارتفاع 200 متري ساخته شده است .

 
  
 



این پارک هوایی که طول آن بلندتر از برج ايفل و 5/4 برابر يك جمبوجت A380 می باشد دارای مساحتی حدود  12400 متر مربع بوده و قادر است 3900 نفر را در خود جاي دهد . از لحاظ وزن اين سازه بزرگترين نمونه در دنيا بوده و امتياز وي‍ژه آن اين است كه صدها  بازديدكننده از روي عرشه اين كشتي قادر به تماشاي منظره فراموش نشدني بندر سنگاپور به شكل پانوراما مي باشند .

 
 
 
 

Sky Park مرتفع ترين استخر جهان را در خود جاي داده است . اين استخر داراي طولي برابر 150  متر بوده كه در ارتفاع 200 متري از سطح زمين قرار دارد . اين استخر بگونه اي طراحي گرديده كه از يك سمت آب به شكل آبشار به پائين  مي ريزد . اين آب مجددا توسط پمپهاي تعبيه شده به استخر اصلي بازگردانده مي شود .

این پارک علاوه بر استخردارای رستورانهاو باغهای بسیار زیبایی نیز می باشد . باغهاي اين پارك دراري 250 گونه درخت و 560 گونه انواع گياهان است .

 


نویسنده: مهندس محمد حسین تورانی ׀ برچسب:پارک هوایی , معماری , فناوری نوین, ׀ <-PostCategory-> ׀

CopyRight@ 2012 , www.keshti.org , All Rights Reserved
استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع ممنوع می باشد . |
مهندس محمد حسین تورانی